skip to content

Nachruf

Die Kölner Marketing Area trauert um Prof. Dr. Dr. h.c. Dr. h.c. Richard Köhler

Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Richard Köhler ist am 4. September 2020 von uns gegangen. Sein Tod kam so plötzlich nach kurzer, schwerer Krankheit und lässt uns in tiefer Trauer zurück. Wir haben einen Kollegen und Menschen verloren, der seit seiner Emeritierung von der Wirtschafts- und Sozialwissenschaftlichen Fakultät der Universität zu Köln vor fast 20 Jahren unserer Area, der Fakultät und der Universität auf das Engste verbunden war. Mehr...

Welcome to the Marketing Area

We are dedicated to the current challenges of marketing with focus on the requirements that arise in an increasingly service-oriented society. Our goal is to create and convey knowledge relevant for management, which in turn leads to better decisions in marketing and transparent economic consequences. 

Learn more...

Students' pages

  • New Publication in the Journal of Marketing

    Franziska Völckner and coauthors Chenming Peng, Tammo H.A. Bijmolt and Hong Zhao present a meta-analysis on brand extension success...

  • Best in Track Paper Award for Professor Marc Fischer et al.

    Professor Marc Fischer, Professor Alexander Edeling (KU Leuven) and Dr. Eric Lennartz (ERGO Group AG) received the Best in Track Paper Award

  • The Marketing Area mourns the loss of Prof. Dr. Udo Koppelmann

    Prof. Dr. Udo Koppelmann passed away on January 13, 2023. We have lost...

News Archive